søndag 16. august 2009

Mt Hanang!

Forrige helg var jeg (Bente) og to andre jenter + en guide på toppen av Hanang fjellet.
Det er 3400 moh til den høyeste toppen.
Vi kjørte lørdags ettermiddag, og sov over på et hotell i Katesh.
Neste dag var vi klare for å begynne å gå kl 06.00, men pga en guide ( fra Tanzania, og med "afrikatiden" godt innarbeidet) startet vi kl 07.00!
Her er fjellet fra bakkenivå!
Nå har vi kommet opp et godt stykke og begynner å få god utsikt!
Det er mye opp og ned, så jeg skal innrømme at pulsen slo godt på de bratteste partiene. Vi måtte ha masse vann med oss også, så da ble sekken ganske tung...

Nå er jeg på toppen!
Her ser jeg tilbake på der vi har gått. Det er 24 km tilsammen!


Deilig å ha nådd målet!!! Vi brukte 4,5 timer. På toppen hadde vi en god pause med niste og avslapping. Vi hadde skyer på den ene siden, men kjempe god utsikt på den andre. Det var en kjempe fin opplevelse!

Så var det å ta fatt på nedturen. Vi brukte 3 timer og 10 min.
Beina var helt gele da vi var nede, og alle 3 kjente det godt i både lår og legger dagen etter.
Men vi hadde en kjempe fin tur, og det er godt mulig det ikke blir siste gangen jeg er på toppen!

7 kommentarer:

kjersti sa...

aååååååååå som jeg kunne tenkt meg å vært med dere!!! Du er god bente!
håper alt st¨år bra til på Haydom!
Vi savner dere!
klem fra fire i f.t. i Nairobi(ja lars er ikke her så 5-1 = 4)

Unknown sa...

Så flink du er Bente:) Skulle gjerne tatt den turen sammen med deg ja.................
Klemmer fra Elin

Fam.Larsen sa...

Jeg fikk også lyst til å være med.. Savner å gå på tur (ikke så lange turer altså) med deg.. Vi får ta oss en tur opp Tjomshaugen neste gang vi er på hyttetur sammen :)
Klem Gro Anita

Tonje sa...

Jeg er med på tur i jula Bente! :)
Du er blitt tynn som en strek!

Anonym sa...

Det var noe annet enn det "fjellet" vi besteg i regn og vind i sommer på høgjæren; Brusaknut 430m.o.h. Vi slapp å ha med oss vann :-) Fint at du holder deg i form! Hva blir neste utfordring?

ma og pa

Anonym sa...

Spreking! så deilig ut. Enig med Tonje, du er tynn som en strek Bente. Tone:)

Anonym sa...

Jeg også støtter opp om Tonje og Tone. Du er tynn som en strek, og om mulig deiligere enn noen gang. Jeg sier som Thomas: "Jeg må klype meg i armen hver morgen"

Anders