mandag 14. desember 2009

En FANTASTISK dag på motorsykkel...

Denne dagen kan jeg leve lenge på!!!
Søndag for 2 uker siden. Lørdagen bestemte vi oss for å gå på motorsykkeltur...
Jeg voknet kl 5.00 søndag morgen. Jeg var like våken som den morgenen jeg skulle ta "lappen".
Jeg telte sengebunnene på køysenga på Scripture mission sikkert 30 ganger før jeg fant ut at jeg like godt kunne stå opp...
Da var det bare å vente til klokka skulle bli 8.00 og vi kunne hente sykkelen...

Klokka 10.00 var vi klare for tur. Med vann og kjeks i sekken var vi klare for en dag på sykkel i bushen.
Amadeus og Tobias hadde selvfølgelig lyst å være med, men det fikk holde at de fikk lov å prøve hjelmene... Det var stas det og!


Første stopp og vi er helt høye. Dette var det råeste jeg har opplevd på sykkel...
Her ser vi utover dalen vi skal utforske....


Her kommer jeg i godt driv... I bakgrunnen har akkurat to strutser og en sjiraff tustet forbi.
Det var helt vanvittig med dyr her nede. Vi følte vi kjørte mitt i en nasjonalpark..
Etter noen timers kjøring så vi noen mørke skyer drive mot oss. Vi kjørte alt vi kunne for å rekke hjem før regnet, men det klarte vi ikke... Regnet kom og det ble store elver som veltet seg over veien. En av elvene som gikk tvers over veien var det rett før jeg havnet sidelengs oppi.
Den røde jorda blir utrolig glatt når den blir våt. Selv JEG hadde store problemer med å kjøre under disse forholdene:)
Vi kom oss hjem. Godt fornøyde etter en opplevelsesrik dag.
Takk for turen Sindre...



3 kommentarer:

Ellinor sa...

RIKT! Virka utrolig kjekt, trenge någen kick i ny og ne:) Koss va de du tok på deg dei knebeskyttarane sa du?

Bente og Anders Sandal Olsen sa...

Med de muskuløse armene mine passet faktisk knebeskytterene bedre på albuene. Hadde du hatt mine armer hadde du også gjort den lille glippen!
Hamna shida!
Anders

Ellinor sa...

Ikkje lett å var muskuløs desse dager nei, hehe:) Såg iallefall mega kjekt ut. Du får ta Bente me på ein motorsykkeltur i helgå, hu e jo bare så eksosrypa!;)