onsdag 24. juni 2009

På Safari med verksted-gutta

I helga var jeg og Hans Marius (som også jobber på verkstedet her) på tur sammen med gutta på verkstedet. Det var god stemning fra vi reiste kl 05.00 lørdag morgen til vi var hjemme igjen kl. 20.00 samme dag. Mange av disse hadde aldri vært på "Safari" før.

Vi så masse dyr. Denne flodhesten veier oppimot 3 tonn.



Da vi kjørte forbi en gjeng med sebraer,var det en av gutta som sa: "Gud gjorde et godt håndtverk der." Fantastisk fine dyr!!!

Til slutt gikk vi ut å spiste på en restaurant som de anbefalte. På menyen kunne vi velge mellom Ugali m/geitekjøtt. Men etter en lang dag i bil smakte det fantastisk. Her satt vi alle mann å grafset til oss med hendene. Her er det ikke uhøflig å prate med mat i munnen for å si det sånn...


Til slutt må jeg jo si til dere som har vært her før at vi satt ny rekord fra Karatu til Haydom. Med 12 stk i bilen kjørte vi på 2.57 timer. Da vi prøvde som verst å ta igjen en motorsykkel, greide jeg å kalle en motorsykkel (pikkipikki) for bissibissi, som betyr skrujern. Dette lo de av resten av turen.
Alltid gøy med guttetur!!!






5 kommentarer:

Anonym sa...

Så gøy! Det frister med en reprise i oktober - ! Det blir liksom ikke det samme å ta en tur til Hovden for kanskje å se noen reinsdyr på 500 meters avstand - .
Synes også at bissibissi er en mer naturlig benevnelse på en motorsykkel enn pikkipikki :-)
Solisolihilsen fra svigers

Fam.Larsen sa...

Fantastisk bra!
Prøver å forestille meg hvordan dere klarte å stappe tolv av dere inn i bilen.. Men får det ikke til..!
Hils kone og barn!

Unknown sa...

Hallo der!
Nå er vi akkurat kommet hjem fra USA. Gleda meg til å komme hjem for å se nye innlegg på bloggen!! Vi så ingen store dyr, men mange store mennesker.....og vi spiste ikke ugali, men hamburgere:)Ha en strålende dag! Snakkes på mail snart:)
Elin
Skal nok hilse fra min sovende mann....

Unknown sa...

Hallaisen! For en herlig gjeng:) Og ikke minst for en herlig meny...du må ha vært skrubbsulten! -Oddi-

Anne Gro sa...

Dette er utrolig bra! Jeg er imponert over initiativet, men ikke overrasket. Dere passer perfekt til dette:-). Anders du må hilse til Fanuelli Sappa i garasjen, han kjenner vi.

Bente...jeg er på jobb og har akkutrat lest mailen du sendte. Det er et eventyr å jobbe på Haydom!! Det er en rolig vakt her. Gleder meg veldig til å besøke dere, og tror nok du må ha noen opplæringsvakter på rom 20 med meg.

Hilser fra mine!!