søndag 8. november 2009

En fasinerende "takke-sermoni"

Her en dag etter jobb sa Anders til meg at jeg måtte komme bort til det nye gutte-internatet som han har vært med å bygget, for det skulle være noe "opplegg" der.

Jeg tustet bort etter at jeg var ferdig på jobb. Da jeg kom rundt hjørnet holdt jeg på å knekke meg av latter. Der satt Anders som "hedersgjest" med et langbord som var pyntet med hvit duk og plastikkblomster. Ved siden av han var det en ledig stol som var til MEG!
Lærerne og alle sykepleierstudentene var der også.
De hadde laget en fest for å takke Anders for det nye gutteinternatet han hadde vært med å bygget. Flere holdt tale og sykepleierkoret sang.
Anders måtte jo selvfølgelig også tale. Han takket alle dere der hjemme som har vært med å støtte økonomisk. Uten dere hadde det ikke blitt noe internat!
Da han var ferdig applauderte alle, og så fikk alle "soda".
Fantastisk! Som dere skjønner fikk vi all æren for internatet, så vi vil igjen si: TUSEN TAKK til alle dere som var med å støttet. Skulle gjerne hatt dere her alle sammen sånn at vi kunne ha "delt" æren....

Her er de 16 guttene som bor på internatet.

Sånn var "ståa" :)

Sykepleierkoret sang 2 sanger.

Tilslutt fikk vi en gave. Det var et bord som ligner på Tanzaniakartet med sykepleierskolens logo inni. Læreren holdt tale, og jeg likte spesielt godt ei setning som han sa:
"Behind every successfull man, there is always a successfull woman!!!"

3 kommentarer:

Fam.Larsen sa...

FANTASTISK BRA! Vi skulle gjerne vært med på festen! Og konge kommentar Bente!

Gro Anita og Øystein

Anonym sa...

åååå fantastisk bra!!! Ser sååå for oss Anders der han satt og venta på deg. Hvor vi liker slikt. Tror jeg må redigere video fra intimkonserten i hagen vår snart. Have a nice week!!
Klem fra stensland in Kiabakari

Anonym sa...

Filleren au at vi gikk glipp av festen!Vell fortjent - det ble et flott internat! Det blir vel mer soda sammen med gutta på Garasjen når den tid kommer - . Hører for meg takketalen - santasana :-)
Morfar