onsdag 25. mars 2009

VI OVERGÅR OSS SELV!!!


Da jeg (Bente) kjørte aleine til språkskolen i dag morges tenkte jeg med meg selv: Dette trodde jeg det ble lenge til jeg turde.... her humper jeg avgårde i vår digre bil, på venstre side av veien med masse trafikk, folk og dyr rundt meg... ofte 3 biler eller andre kjøretøy i bredden. For så å parkere i et lite smug mellom masse grønnsaksboder, frukt og høner.... Det går fint, selv om jeg ofte sender en bønn til Gud og sier til meg selv: Husk- venstre, venstre, venstre....


Over til meg (Anders). Bilkjøringen er null problem.... det er heller verre med språkskolen. I det jeg setter meg ned på stolen, 1 m fra læreren begynner svetteperlene å komme.... han smiler, og vi kommer oss gjennom den 2 timer lange undervisningen atter en gang. På vei hjem tenker jeg: At jeg møter opp på dette frivillig, og lærer meg litt swahili er større enn å fullføre Sesilåmi og Kr.sand-Hovden TILSAMMEN!


Som dere skjønner har vi begge utfordringer om dagen, men vi syns det er gøy også! :)


Guttene våre har heller få bekymringer. De klatrer i trær, søler med vann og koser seg sammen hele dagen. VI HAR DET FINT!!!

7 kommentarer:

Fam.Larsen sa...

Dere imponerer begge to syns vi! Klarer ikke helt å sette oss inn i den nye hverdagen deres.. Her hjemme er alt som før dere dro,- bortsett fra at dere ikke er her da..
Det er så fantastisk å se hvor gøy guttene har det sammen! De stråler som alltid!

Klem fra Larsens

Unknown sa...

Nå lo jeg just høyt for mæ sjøl her i stua:) Knallbra skrevet, Anders, skjønte at zwahilin er en utfordring:) Og det er det jo!!!! Det kan jeg skrive under på! Kjenner forresten også godt igjen bønner til Gud i bilen, og "hold venstre, hold venstre". Ja, vi sier som Larsen..her er alt som før, bortsett fra at dere ikke er her!

Bergitte og Helge sa...

Dere er gode!! Vi blir bare mer og mer imponert over det dere gjør. Like spennende hver dag om det er noe nytt fra Afrika. Veldig gøy å høre fra dere.

Unknown sa...

Halla! Må bare si dere imponerer stort! Det står virkelig respekt av det dere gjør. Legger dere i Guds hender. Her hjemme nærmer det seg innflytting. men det går jo alltid tregt på slutten. Selv er det jo ikke så mye jeg orker. Har fått tilbake det viruset jeg hadde når jeg var lam i halve ansiktet. Da er det jo godt å komme inn å treffe Gerd en gang i uka. :-) Bor fortsatt i bua. Fredrik fikk skarlagensfeber igjen. Mener på bedringens vei. Hils resten av gjengen! Og hils og til Peri! La dere forresten inn i Skype.Tror jeg la inn rett mailadr.

Prækas!!

Unknown sa...

Humoren er ikke annerledes i Afrika! Vi lo godt på Justvik også. Veldig gøy med oppdateringer. Konge med utfordringen til Tom. Tør ikke tenke på hvor fort du kommer til å gå neste års Sesilåmi. 2 dager igjen til årets. Skulle gjerne hatt din havregrøt i magen, Anders! Ellers kommer det vel noen oppdateringer fra Norge også etter hvert. Vi er stolte over valget deres! Randig & Mathea hilser.

Line sa...

Så skjønne de er:)Ser så digg ut med sol og varme!
Her går det fint. Benjamin snakker ofte om "Bass"(Tobias)når vi ser på bildene. Blir så gøy når de kan leke samme igjen!

Karina og Thomas sa...

Se det! Ser ut som at dere trives i "jungelen"...er imponert over pågangsmot og kjøreferdigheter...må erkjenne at LCen (Landcruiseren) er hakket tøffere en min...(Thomas)
Utrolig gøy å følge med på livet i afrika!!

Klem fam Lande